Giderek dijitalleşen dünyada iletişim artık tüm sektörlerin ve kurumların merkeze aldığı bir konumdadır. Yeni medya araçlarının yaygınlaşması, toplumları bir yandan çeşitli yönlerden dönüştürmekte ve de değişime zorlamaktadır. Bu durum biryandan çeşitli sektörel beklentileri yaratırken diğer yandan tüm iş alanlarını iletişimsel birtakım gereksinimlere ihtiyaç duyar hale getirmektedir. Bu bilinçle İbn Haldun Üniversitesi, Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans Programı, sektörel beklentileri, gereksinimleri karşılamak ve alanın ihtiyaç duyacağı akademisyen ihtiyacını karşılamak amacıyla Yeni Medya ve İletişim alanına ilişkin teorik bilgileri pratik uygulamalar ile sunmaktadır. Program kapsamında kayıt yaptıran öğrenciler bir yıl boyunca yüksek lisans seviyesinde teorik ve pratik derslerini tamamlayarak yüksek lisans tez yazım sürecine dahil olmaktadır.
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) Yüksek Lisans Programı kontenjanı 15'tir.
Gerekli şartları sağlamaları halinde;
%100 Öğrenim Ücreti Muafiyeti sağlanan bu öğrencilerimizden;
Program, dil şartını sağlayamayan adaylara bilimsel değerlendirme sınavları sonucunda programa kabul almaları halinde hazırlık programı imkânı sunmakla birlikte, bu sayı 1 öğrenci ile sınırlıdır.
Hazırlık programı süresince nakdi burs verilmez.
Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler 2024-2025 Akademik Yılı kabulleri için geçerli olup bütçe ve kontenjanlar ile sınırlıdır. İlgili kontenjanlara girişte adayların bilimsel değerlendirme sınavları sıralaması esas alınacaktır. Muafiyet, nakdi burslar ve öğretim asistanlığı hakkında detaylı bilgiler ve şartlar için ilgili sayfaları ziyaret ediniz.
Doç. Dr. Mehmet Karanfiloğlu
Programımızda meydanın tarihsel gelişimi içerisinde ortaya konulmuş teorik arka planla birlikte güncel medya ve iletişim teorileri, iletişim alanı için gerekli olan araştırma prensipleri, metodolojisi, dijital iletişim, kültür ve toplum gibi konular ve sektörel gereksinim ve beklentileri karşılayacak olan pratik uygulamalar yer almaktadır. Program dili İngilizcedir. Yüksek lisans seviyesinde devam edecek öğrencilerimizin program sonrasında kazanacakları bilgi ve beceri alanları şu şekildedir:
Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans programı herkese açıktır, ancak genel olarak şu kişilere hitap etmektedir:
İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ YENİ MEDYA VE İLETİŞİM (İNGİLİZCE) TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS PLANI |
|||||
I. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 501 | Research Methods in New Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 503 | History and Trends in Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC … | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC … | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 12 | 32 | |||
II. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 500 | Seminar | 3 | 0 | 0 | 5 |
NMC 502 | Digital Media and Cultural Exchange | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 504 | New Media and Social Issues | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC … | Departmental Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC … | Departmental Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 12 | 37 | |||
III. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 599 | Master’s Thesis | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam Kredi | 0 | 30 | |||
IV. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 599 | Master’s Thesis | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam Kredi | 0 | 30 | |||
Genel Toplam Kredi | 24 | 129 | |||
ZORUNLU DERSLER | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 500 | Seminar | 3 | 0 | 0 | 5 |
NMC 501 | Research Methods in New Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 502 | Digital Media and Cultural Exchange | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 503 | History and Trends in Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 504 | New Media and Social Issues | 3 | 0 | 3 | 8 |
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 511 | Social Media Productions | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 512 | Writing for the Web and Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 513 | Media and Convergence | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 514 | Economy of Journalism on Mobile Networks | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 515 | Data Culture | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 516 | New Media and Communication Theories | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 517 | Global Digital Cultures | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 518 | New Media and Ethics | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 519 | Social Media Management | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 520 | Psychology of Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 522 | International Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 523 | Perception Management | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 524 | Digital Diplomacy | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 525 | Digital Content Strategies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 526 | Digital Storytelling | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 527 | Communication Policy and Law | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 528 | Generations, New Media, and Strategic Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 529 | Political Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
mcom@ihu.edu.tr