Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Yeni Medya ve İletişim (İngilizce)

Neden İbn Haldun'da Yeni Medya ve İletişim?

Giderek dijitalleşen dünyada iletişim artık tüm sektörlerin ve kurumların merkeze aldığı bir konumdadır. Yeni medya araçlarının yaygınlaşması, toplumları bir yandan çeşitli yönlerden dönüştürmekte ve de değişime zorlamaktadır. Bu durum biryandan çeşitli sektörel beklentileri yaratırken diğer yandan tüm iş alanlarını iletişimsel birtakım gereksinimlere ihtiyaç duyar hale getirmektedir. Bu bilinçle İbn Haldun Üniversitesi, Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans Programı, sektörel beklentileri, gereksinimleri karşılamak ve alanın ihtiyaç duyacağı akademisyen ihtiyacını karşılamak amacıyla Yeni Medya ve İletişim alanına ilişkin teorik bilgileri pratik uygulamalar ile sunmaktadır. Program kapsamında kayıt yaptıran öğrenciler bir yıl boyunca yüksek lisans seviyesinde teorik ve pratik derslerini tamamlayarak yüksek lisans tez yazım sürecine dahil olmaktadır. 

Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) Yüksek Lisans Programı kontenjanı 15'tir.

Öğrenim Ücreti Muafiyeti

Gerekli şartları sağlamaları halinde;

  • 9 öğrencimize %100 öğrenim ücreti muafiyeti sağlanmaktadır.

Nakdi Burslar

%100 Öğrenim Ücreti Muafiyeti sağlanan bu öğrencilerimizden;

  • 4 öğrencimize, gerekli şartları sağlamaları halinde, aylık 12.600-TL “Başarı Bursu” verilecektir.

Hazırlık

Program, dil şartını sağlayamayan adaylara bilimsel değerlendirme sınavları sonucunda programa kabul almaları halinde hazırlık programı imkânı sunmakla birlikte, bu sayı 1 öğrenci ile sınırlıdır.

Hazırlık programı süresince nakdi burs verilmez.

Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler 2024-2025 Akademik Yılı kabulleri için geçerli olup bütçe ve kontenjanlar ile sınırlıdır. İlgili kontenjanlara girişte adayların bilimsel değerlendirme sınavları sıralaması esas alınacaktır. Muafiyet, nakdi burslar ve öğretim asistanlığı hakkında detaylı bilgiler ve şartlar için ilgili sayfaları ziyaret ediniz.

Anabilim Dalı Başkanı:

Doç. Dr. Mehmet Karanfiloğlu

Programın Kapsamı:

Programımızda meydanın tarihsel gelişimi içerisinde ortaya konulmuş teorik arka planla birlikte güncel medya ve iletişim teorileri, iletişim alanı için gerekli olan araştırma prensipleri, metodolojisi, dijital iletişim, kültür ve toplum gibi konular ve sektörel gereksinim ve beklentileri karşılayacak olan pratik uygulamalar yer almaktadır. Program dili İngilizcedir. Yüksek lisans seviyesinde devam edecek öğrencilerimizin program sonrasında kazanacakları bilgi ve beceri alanları şu şekildedir:

  • Yeni Medya Araştırma Yöntemleri
  • Dijital Medya Tarihi ve Trendleri
  • Yeni Medya ve Kültürel Etkileşim
  • İletişim Çalışmaları ve Metodolojisi
  • İletişim Araştırmaları ve Metodoloji
  • Medya ve İletişim Teorileri
  • Dijital İletişim Olanakları ve Yeni Medya
  • Yeni Medya Pratikleri ve Günler Çalışmaları
  •      Dijital Medya ve Kültür

Programın Hedef Kitlesi:

Yeni Medya ve İletişim Yüksek Lisans programı herkese açıktır, ancak genel olarak şu kişilere hitap etmektedir:

  • Yeni Medya ve İletişim alanında bilgi ve yeteneklerini arttırmak veya geliştirmek isteyen deneyimli kamu ve özel sektör çalışanları;
  • Teknik konularda veya uzmanlık gerektiren işlerde deneyim sahibi olan ve bunu bir üst seviyeye taşıyacak donanımı kazanmak isteyen şirketlerin çalışanlarını;
  • Kariyer değişikliğine gitmek isteyen veya kariyerinde yükselmek isteyen bireyleri;
  • Herhangi bir alandan mezun olmuş ve gerek kamu gerekse özel sektörde kariyer arayışı içinde olan üniversite mezunlarını;
  • Akademik kariyer yapmak isteyen bireyleri.

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
YENİ MEDYA VE İLETİŞİM (İNGİLİZCE)
TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS PLANI
I. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 501 Research Methods in New Media 3 0 3 8
NMC 503 History and Trends in Digital Media 3 0 3 8
NMC … Departmental/General Elective 3 0 3 8
NMC … Departmental/General Elective 3 0 3 8
Language Courses
Toplam Kredi 12 32
II. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 500 Seminar 3 0 0 5
NMC 502 Digital Media and Cultural Exchange 3 0 3 8
NMC 504 New Media and Social Issues 3 0 3 8
NMC … Departmental Elective 3 0 3 8
NMC … Departmental Elective 3 0 3 8
Language Courses
Toplam Kredi 12 37
III. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 599 Master’s Thesis 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
IV. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 599 Master’s Thesis 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
Genel Toplam Kredi 24 129
ZORUNLU DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 500 Seminar 3 0 0 5
NMC 501 Research Methods in New Media 3 0 3 8
NMC 502 Digital Media and Cultural Exchange 3 0 3 8
NMC 503 History and Trends in Digital Media 3 0 3 8
NMC 504 New Media and Social Issues 3 0 3 8
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
NMC 511 Social Media Productions 3 0 3 8
NMC 512 Writing for the Web and Digital Media 3 0 3 8
NMC 513 Media and Convergence 3 0 3 8
NMC 514 Economy of Journalism on Mobile Networks 3 0 3 8
NMC 515 Data Culture 3 0 3 8
NMC 516 New Media and Communication Theories 3 0 3 8
NMC 517 Global Digital Cultures 3 0 3 8
NMC 518 New Media and Ethics 3 0 3 8
NMC 519 Social Media Management 3 0 3 8
NMC 520 Psychology of Digital Media 3 0 3 8
NMC 522 International Communication 3 0 3 8
NMC 523 Perception Management 3 0 3 8
NMC 524 Digital Diplomacy 3 0 3 8
NMC 525 Digital Content Strategies 3 0 3 8
NMC 526 Digital Storytelling 3 0 3 8
NMC 527 Communication Policy and Law 3 0 3 8
NMC 528 Generations, New Media, and Strategic Communication 3 0 3 8
NMC 529 Political Communication 3 0 3 8

Ders planı sayfasını ziyaret ediniz.

mcom@ihu.edu.tr

Bize Ulaşın
Başvur