Yapay Zeka Teknolojileri insan verimliliği ve etkililiğine önemli katkı sağlamaktadır. Eğitim sistemlerinde ve öğrenme-öğretme süreçlerinde uygun bir şekilde kullanılması ve entegrasyonunun sağlanması için uzman insan kaynaklarına ve araştırmacılara ihtiyaç bulunmaktadır. İHU-EYZT Yüksek Lisans Programı bu uzmanları yetiştirmeye ve araştırma ekosistemini oluşturmaya yönelik Türkiye'deki ilk ve tek yüksek lisans programıdır
Prof. Dr. Özcan Erkan Akgün
İHU-EYZT'nin amacı yapay zekanın eğitim hizmetlerinde ve öğrenme-öğretme süreçlerinde etkin ve uygun entegre edilmesini sağlayacak insan kaynaklarının yetişmesine, araştırma ve ürünlerin geliştirilmesine katkı sağlamaktır.
İHU-EYZT, eğitim sektöründe,ilgili sektörlerde çalışan kişilerin ve öğretmenlerin iş, süreç ve ürünlerinin yapay zeka teknolojilerinden yararlanarak etkililik ve verimliliklerini artırmak, uygun ve doğru entegrasyon yapılmasını sağlamak, bunlara yönelik bilimsel araştırma ve çalışmaları gerçekleştirmektir.
EĞİTİMDE YAPAY ZEKÂ TEKNOLOJİLERİ TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS PLANI VE DERS İÇERİKLERİ | |||||
1. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
EYZ 500 | Seminer | 3 | 0 | 0 | 3 |
EYZ 501 | Eğitim Teknolojisinin Temelleri ve Yapay Zekâ | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 503 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 8 |
Seçmeli | Seçmeli Ders Havuzundan Seçilecek | 3 | 0 | 3 | 8 |
Toplam | 12 | 35 | |||
2. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
BIA 505 | R ile Yapay Zekâ ve İş Analitiği | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 502 | Yapay Zekâ Destekli Eğitim Yönetimi, Planlanması ve Denetimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 504 | Yapay Zekâ Destekli Öğrenme ve Öğretme Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 506 | Ölçme Değerlendirmede ve Rehberlikte Yapay Zekâ | 3 | 0 | 3 | 8 |
Toplam | 12 | 35 | |||
3. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
EYZ 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam | 0 | 30 | |||
4. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
EYZ 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam | 0 | 30 | |||
Genel Toplam | 24 | 130 | |||
Zorunlu Dersler | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
EYZ 500 | Seminer | 3 | 0 | 0 | 3 |
EYZ 501 | Eğitim Teknolojisinin Temelleri ve Yapay Zekâ | 3 | 0 | 0 | 3 |
EYZ 502 | Yapay Zekâ Destekli Eğitim Yönetimi, Planlanması ve Denetimi | ||||
EYZ 503 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 504 | Yapay Zekâ Destekli Öğrenme ve Öğretme Tasarımı | ||||
BIA 505 | R ile Yapay Zekâ ve İş Analitiği | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 506 | Ölçme Değerlendirmede ve Rehberlikte Yapay Zekâ | ||||
Seçmeli Dersler | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
BIA 518 | Makine Öğrenmesi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 505 | Değer Sistemleri Bağlamında Eğitim ve Yapay Zekâ İlişkisi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 507 | Sosyo-Psikolojik Açıdan Yapay-Zekâ Teknolojilerinin Olumlu-Olumsuz Etkileri ve Başetme Stratejileri | 3 | 0 | 3 | 8 |
EYZ 509 | Yapay Zekâ ile Kapsayıcı ve Destekleyici Eğitim Teknolojisi Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 510 | Yenilikçilik ve Girişimcilik | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 513 | Veri Analizi ve Karar Verme | 3 | 0 | 3 | 8 |
RTS 532 | Yeni Medya ve Yeni Yaklaşımlar | 3 | 0 | 3 | 8 |