Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Eğitimin Felsefi Sosyal ve Tarihi Temelleri (%30 İngilizce)

Neden İbn Haldun'da Eğitimin Felsefi Sosyal ve Tarihi Temelleri?

Eğitimin Felsefi Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı’nın temel amacı, sosyal ve beşeri bilimlerdeki farklı disiplinlerden faydalanarak, eğitimle ilgili yorumlayıcı, normatif ve eleştirel bakış açıları ile gelişmiş mezunlar yetiştirebilmektir. Yüksek Lisans Programımız, programın dünya üzerindeki uygulanışını kendi misyon, vizyon ve değerlerimiz perspektifinden geçirip yeniden yorumlayarak disiplinler arası yapısıyla yeni bir eğitim düşüncesinin gelişmesine zemin hazırlama iddiasını taşımaktadır.

Program, üniversitemizin sosyal bilimler alanında öncü bir araştırma üniversitesi olma hedefi doğrultusunda, ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin tarihi, felsefi ve sosyal temellerini irdeleyebilen ve çağdaş yeni eğitim görüşlerini değerlendirebilen uzman eğitimciler ile alana yönelik yeni bir araştırma zemini oluşturmayı amaçlamaktadır. Amacımız mezunlarımızın evrensel değerler, gelecek eğilimleri doğrultusunda içinde yaşadıkları toplumun eğitim düşüncesinin oluşumuna katkıda bulunmalarıdır.

Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri (%30 İngilizce) Yüksek Lisans Programı kontenjanı 15'tir.

Öğrenim Ücreti Muafiyeti

Gerekli şartları sağlamaları halinde;

  • 13 öğrencimize %100 öğrenim ücreti muafiyeti sağlanmaktadır.

Nakdi Burslar

%100 Öğrenim Ücreti Muafiyeti sağlanan bu öğrencilerimizden;

  • 2 öğrencimize, gerekli şartları sağlamaları halinde, aylık 12.600-TL “Başarı Bursu” verilecektir.

Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler 2024-2025 Akademik Yılı kabulleri için geçerli olup bütçe ve kontenjanlar ile sınırlıdır. İlgili kontenjanlara girişte adayların bilimsel değerlendirme sınavları sıralaması esas alınacaktır. Muafiyet, nakdi burslar ve öğretim asistanlığı hakkında detaylı bilgiler ve şartlar için ilgili sayfaları ziyaret ediniz.

Anabilim Dalı Başkanı:

Doçent Dr. Ayşe Dilşad Yakut

Programın Kapsamı:

Eğitimin Felsefi Sosyal ve Tarihi Temelleri Yüksek Lisans Programı sunduğu güçlü disiplinler arası yaklaşım ile eğitimin temel meselelerine felsefi, sosyal ve tarihi bir bakış açısıyla yaklaşabilen ve yeni çözümlemeler yapabilen bu doğrultuda  bilimsel çalışmalar yapan mezunlar kazandırma gayreti içerisindedir.

Programın Hedef Kitlesi:

  • Eğitimin toplum tipleri ve tarihsel aşamalarındaki gelişimi açısından felsefe, eğitim felsefesi, eğitim tarihi, sosyoloji gibi çeşitli disiplinler aracılığıyla incelemek isteyen eğitimcileri,
  • Teori ve metodolojide farklılaşan eğitim meselelerini keşfedebilen ve bunu pek çok farklı boyutta mercek altına almak isteyen bireyleri,
  • Eğitim alanında akademik kariyer yapmak isteyen mezunları hedeflemektedir.

Sunduğumuz programın işleyişini genel olarak şöyle tarif edebiliriz:

  • İlk yıl gerekli derslerin tamamlanmasına, ikinci yılsa orijinal içeriklere dayanan tez hazırlıklarına ayrılmıştır.
    • Hem eğitim fakültesi mezunu olmayıp hem de pedagojik formasyonu olmayan adaylara bilimsel hazırlık eğitimi verilecektir.
  • Geniş bir uluslararası öğrenci portföyü ile çok dilli ve çok kültürlü bir eğitim ortamı sunmaktayız.

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
EĞİTİMİN FELSEFİ, SOSYAL VE TARİHİ TEMELLERİ
(%30 İNGİLİZCE) TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
DERS PLANI
I. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 500 / EDU 500E Pro Seminer / Pro Seminar 3 0 0 5
EDU 501 / EDU 501E Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği / Research Methods and Publication Ethics 3 0 3 8
EDU 520 / EDU 520E Eğitim Yönetiminde Güncel Konular / Current Debates on Education 3 0 3 8
EDU … / EDU …E Program Seçmeli 3 0 3 8
EDU … / EDU …E Program Seçmeli 3 0 3 8
Dil Dersleri
Toplam Kredi 12 37
II. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 502 Eğitim Politikaları 3 0 3 8
EDU 505 Research Apprenticeship 3 0 3 8
EDU… / EDU… E Program Seçmeli 3 0 3 8
EDU … / EDU …E Program Seçmeli 3 0 3 8
EDU … / EDU …E Program Seçmeli 3 0 3 8
Dil Dersleri
Toplam Kredi 15 40
III. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 599 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
IV. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 599 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
Genel Toplam Kredi 27 137
ZORUNLU DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 500 / EDU 500E Pro Seminer / Pro Seminar 3 0 0 5
EDU 501 /
EDU 501E
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği / Research Methods and Publication Ethics 3 0 3 8
EDU 502 Eğitim Politikaları 3 0 3 8
EDU 505 Research Apprenticeship 3 0 3 8
EDU 520 / EDU 520E Eğitim Yönetiminde Güncel Konular / Current Debates on Education 3 0 3 8
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
ANTH 613 Anthropology of Islam 3 0 3 8
EDU 514 Eğitimde Değişim Yönetimi 3 0 3 8
EDU 521 Eğitimde İyi Örnekler 3 0 3 8
EDU 525 Özel Eğitim Politikaları ve Uygulamaları 3 0 3 8
HIST 503 World History I 3 0 3 8
HIST 504 World History II 3 0 3 8
HIST 508 Oral History and Social Memory 3 0 3 8
HIST 537 History of Education in Islam 3 0 3 8
HIST 585 A History of the Social Sciences 3 0 3 8
HIST 586 University: Idea and History 3 0 3 8
PHIL 510 Islamic Philosophy I: Advanced Course 3 0 3 8
PHIL 511 Theories of Knowledge in the First Classical Period 3 0 3 8
PHIL 512 Theories of Knowledge in the Second Classical Period 3 0 3 8
PHIL 580 Theory of Knowledge: Advanced Course 3 0 3 8
PHIL 597 Philosophy of Anthropology 3 0 3 8
SOC 510 Gender and Society 3 0 3 8
SOC 514 Urban Sociology 3 0 3 8
SOC 530 Sociology of Disaster 3 0 3 8
SOC 535 Sociology and Anthropology of Secularism 3 0 3 8
SOC 543 Social Inequality 3 0 3 8
SOC 546 Sociology of Childhood and the Family 3 0 3 8

Ders planı sayfasını ziyaret ediniz.

eki@ihu.edu.tr

Bize Ulaşın
Başvur