Yükleniyor, lütfen bekleyiniz.

Eğitim Kurumları İşletmeciliği (Türkçe)

Neden İbn Haldun'da Eğitim Kurumları İşletmeciliği?

Eğitim Kurumları İşletmeciliği Yüksek Lisans programının amacı zengin bir bilgi birikimi ve liderlik becerileriyle donatılmış mezunlar yetiştirmektir. Bu doğrultuda misyonumuz eğitim kurumlarının güçlü ve zayıf yönlerini tespit edebilen, eksik ve hatalı yönlerini iyileştirmeyi hedefleyen ve bütün öğrencileri kapsayacak etkili ve yenilikçi eğitim sistemleri geliştirebilen liderler yetiştirmektir.

Programımız teoriyi pratikle birleştiren heyecan verici bir öğrenme deneyimi sunmaktadır ve dörtlü bir döngüsel sisteme dayanmaktadır: Bilgi, araştırma, teori ve pratik. Aynı zamanda öğrencilere okullarda, üniversitelerde ve diğer eğitim kurumlarında değişime, insanlara ve öğrenmeye öncülük eden becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ayrıca aday öğrencilerimize, alanında seçkin uzmanlarla tanışma ve eğitim kurumları işletmeciliğinde karşılaşılan çeşitli problemlerin çözümünde onların bilgi birikiminden yararlanma fırsatı sunulmaktadır.

Eğitim Kurumları İşletmeciliği (Türkçe) Yüksek Lisans Programı kontenjanı 15'tir.

Öğrenim Ücreti Muafiyeti

Gerekli şartları sağlamaları halinde;

  • 5 öğrencimize %100 öğrenim ücreti muafiyeti sağlanmaktadır.

Nakdi Burslar

%100 Öğrenim Ücreti Muafiyeti sağlanan bu öğrencilerimizden;

  • 1 öğrencimize, gerekli şartları sağlamaları halinde, aylık 12.600-TL “Başarı Bursu” verilecektir.

Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler 2024-2025 Akademik Yılı kabulleri için geçerli olup bütçe ve kontenjanlar ile sınırlıdır. İlgili kontenjanlara girişte adayların bilimsel değerlendirme sınavları sıralaması esas alınacaktır. Muafiyet, nakdi burslar ve öğretim asistanlığı hakkında detaylı bilgiler ve şartlar için ilgili sayfaları ziyaret ediniz.

Anabilim Dalı Başkanı V.:

Dr. Öğr. Üyesi Adem Yurdunkulu

Eğitim Kurumları İşletmeciliği Yüksek Lisans Programı sunduğu güçlü teori-araştırma-uygulama kombinasyonuyla kendisini toplumda pozitif değişimler yaratmaya ve mevcut eğitim problemlerini çözmeye adamıştır. Programımız hem öğrencilerimizin sahadaki uzmanlarla tanışmasına hem de onlarla birlikte çalışmasına imkân verecek staj ve mentörlük çalışmalarıyla donatılmıştır.

Sunduğumuz programın işleyişini genel olarak şöyle tarif edebiliriz:

  • İki yıl süreli, tezli ya da tezsiz, öğretim dili Türkçe olan programlar
    • İlk yıl gerekli derslerin tamamlanmasına, ikinci yılsa orijinal çalışmalara ve stajlara dayanan tez ya da proje hazırlıklarına ayrılmıştır.
  • Stajlar okul, danışma ve eğitim merkezleri gibi devlet kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği içinde düzenlenmektedir.
  • Geniş bir uluslararası öğrenci portföyü ile çok dilli ve çok kültürlü bir eğitim ortamı sunmaktayız.

İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
EĞİTİM KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ (TÜRKÇE)
TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS PLANI
I. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 501 Araştırma Yöntemleri ve Eğitim Yönetimi Uygulamaları 3 0 3 8
EDU 514 Eğitimde Değişim Yönetimi 3 0 3 8
EDU… / … Program Seçmeli / Genel Seçmeli 3 0 3 8
EDU… / … Program Seçmeli / Genel Seçmeli 3 0 3 8
Toplam Kredi 12 32
II. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 500 Seminer 3 0 0 5
EDU 502 Eğitim Politikaları 3 0 3 8
ISL 544 Yönetimde İnsan İlişkileri 3 0 3 8
EDU… /… Program Seçmeli / Genel Seçmeli 3 0 3 8
EDU… /… Program Seçmeli / Genel Seçmeli 3 0 3 8
Toplam Kredi 12 37
III. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 599 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
IV. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 599 Yüksek Lisans Tezi 0 0 0 30
Toplam Kredi 0 30
Genel Toplam Kredi 24 129
ZORUNLU DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 500 Seminer 3 0 0 5
EDU 501 Araştırma Yöntemleri ve Eğitim Yönetimi Uygulamaları 3 0 3 8
EDU 502 Eğitim Politikaları 3 0 3 8
EDU 514 Eğitimde Değişim Yönetimi 3 0 3 8
ISL 544 Yönetimde İnsan İlişkileri 3 0 3 8
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER
Ders Kodu Ders Adı Saatler Kredi AKTS
Teori Uygulama
EDU 510 Örgüt Teorisi ve Öğrenen Organizasyonlar 3 0 3 8
EDU 512 Örgütsel Davranış 3 0 3 8
EDU 513 Yetenek Yönetimi 3 0 3 8
EDU 516 Nicel Metodoloji: İstatistik Araştırmaları 3 0 3 8
EDU 517 Nitel Metodoloji: Söylem Analizi 3 0 3 8
EDU 520 Eğitim Yönetiminde Güncel Konular 3 0 3 8
EDU 521 Eğitim Yönetiminde İyi Örnekler 3 0 3 8
EDU 522 Eğitimde Stratejik Yönetim 3 0 3 8
EDU 523 Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Aracı Olarak Ölçme ve Değerlendirme 3 0 3 8
EDU 524 Hayalindeki Okulu Kur 3 0 3 8
EDU 525 Özel Eğitim Politikaları ve Uygulamaları 3 0 3 8
EDU 526 Eğitim Ekonomisi 3 0 3 8
EDU 530 Yükseköğretimde Yaklaşımlar 3 0 3 8
EDU 531 Yükseköğretim Yönetiminde Güncel Konular 3 0 3 8
EDU 532 Yükseköğretimde Stratejik Planlama ve Yönetim 3 0 3 8
EDU 533 Yükseköğretimde Hukuki Konular 3 0 3 8
EDU 534 Yükseköğretimde Yönetişim ve Karar Verme 3 0 3 8
EDU 535 Yükseköğretimde Öğrenci İşleri 3 0 3 8
EDU 536 Yükseköğretimde Yenilikler 3 0 3 8
EDU 537 Yükseköğretimde Çeşitlilik ve Adalet 3 0 3 8
EDU 538 Misyon ve Para: Yükseköğretimde Kurumsal Gelişim 3 0 3 8
EDU 539 Pazarlama Yönetimi ve Halkla İlişkiler 3 0 3 8
EDU 540 Hayalindeki Üniversiteyi Kur 3 0 3 8
EDU 542 Eğitimde Risk Yönetimi 3 0 3 8
EDU 550 Okulların Yapısı ve İşleyişi 3 0 3 8
EDU 551 Kurum Kültürü ve İletişimi 3 0 3 8
ISL 546 Veriye Dayalı Yönetim 3 0 3 8
ISL 548 Yönetim Bilimleri ve Süreçleri 3 0 3 8
ISL 556 Adaptif Liderlik 3 0 3 8
CPSY 545 Montessori Eğitimi 3 0 3 8

Ders planı sayfasını ziyaret ediniz.

eki@ihu.edu.tr

Bize Ulaşın
Başvur