Our goal in Managing Educational Institutions Graduate Program is to produce graduates who are skilled in both knowledge and leadership. Our mission is to cultivate leaders who understand where our strength lies in our current organization, and identify weaknesses to mend and repair. We aim at preparing leaders who would lead the organizations toward best practices that will create innovative, and effective systems of education that work for all students.
Our program is an exciting learning experience that combines academic work with practice. It represents a combination of knowledge, research, theory, and practice that prepares our students to lead schools, universities, and other educational organizations, to lead change, to lead people, and lead learning.
Our program presents students with the opportunity to meet and consult with some of the most distinguished practitioners and experts in the field. Through a flexible curriculum that balances theory, management skills, and research, you will explore issues like:
Assist. Prof. Adem Yurdunkulu
Through a combination of theory, research, and practice, our Managing Educational Institutions Graduate Program is devoted to paving the way to positive societal change and to solving real educational problems. Our program includes an internship and mentoring component that allows our students to meet and work with experts in the field.
Program design:
Our school prides itself on being multilingual and multicultural with a large population of international students.
IBN HALDUN UNIVERSITY SCHOOL OF GRADUATE STUDIES MANAGING IN EDUCATIONAL INSTITUTIONS (IN TURKISH) WITH THESIS MASTER'S PROGRAM COURSE PLAN |
|||||
I. Semester | |||||
Course Code | Course Name | Hours | Credit | ECTS | |
T | U | ||||
EDU 501 | Araştırma Yöntemleri ve Eğitim Yönetimi Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 514 | Eğitimde Değişim Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU… / … | Program Seçmeli / Genel Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU… / … | Program Seçmeli / Genel Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 8 |
Total Credit | 12 | 32 | |||
II. Semester | |||||
Course Code | Course Name | Hours | Credit | ECTS | |
T | U | ||||
EDU 500 | Seminer | 3 | 0 | 0 | 5 |
EDU 502 | Eğitim Politikaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 544 | Yönetimde İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU… /… | Program Seçmeli / Genel Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU… /… | Program Seçmeli / Genel Seçmeli | 3 | 0 | 3 | 8 |
Total Credit | 12 | 37 | |||
III. Semester | |||||
Course Code | Course Name | Hours | Credit | ECTS | |
T | U | ||||
EDU 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total Credit | 0 | 30 | |||
IV. Semester | |||||
Course Code | Course Name | Hours | Credit | ECTS | |
T | U | ||||
EDU 599 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 0 | 0 | 30 |
Total Credit | 0 | 30 | |||
Overall Total Credit | 24 | 129 | |||
COMPULSORY COURSES | |||||
Course Code | Course Name | Hours | Credit | ECTS | |
T | U | ||||
EDU 500 | Seminer | 3 | 0 | 0 | 5 |
EDU 501 | Araştırma Yöntemleri ve Eğitim Yönetimi Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 502 | Eğitim Politikaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 514 | Eğitimde Değişim Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 544 | Yönetimde İnsan İlişkileri | 3 | 0 | 3 | 8 |
DEPARTMENTAL ELECTIVE COURSES | |||||
Course Code | Course Name | Hours | Credit | ECTS | |
T | U | ||||
EDU 510 | Örgüt Teorisi ve Öğrenen Organizasyonlar | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 512 | Örgütsel Davranış | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 513 | Yetenek Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 516 | Nicel Metodoloji: İstatistik Araştırmaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 517 | Nitel Metodoloji: Söylem Analizi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 520 | Eğitim Yönetiminde Güncel Konular | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 521 | Eğitim Yönetiminde İyi Örnekler | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 522 | Eğitimde Stratejik Yönetim | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 523 | Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Aracı Olarak Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 524 | Hayalindeki Okulu Kur | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 525 | Özel Eğitim Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 526 | Eğitim Ekonomisi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 530 | Yükseköğretimde Yaklaşımlar | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 531 | Yükseköğretim Yönetiminde Güncel Konular | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 532 | Yükseköğretimde Stratejik Planlama ve Yönetim | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 533 | Yükseköğretimde Hukuki Konular | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 534 | Yükseköğretimde Yönetişim ve Karar Verme | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 535 | Yükseköğretimde Öğrenci İşleri | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 536 | Yükseköğretimde Yenilikler | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 537 | Yükseköğretimde Çeşitlilik ve Adalet | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 538 | Misyon ve Para: Yükseköğretimde Kurumsal Gelişim | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 539 | Pazarlama Yönetimi ve Halkla İlişkiler | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 540 | Hayalindeki Üniversiteyi Kur | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 542 | Eğitimde Risk Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 550 | Okulların Yapısı ve İşleyişi | 3 | 0 | 3 | 8 |
EDU 551 | Kurum Kültürü ve İletişimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 546 | Veriye Dayalı Yönetim | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 548 | Yönetim Bilimleri ve Süreçleri | 3 | 0 | 3 | 8 |
ISL 556 | Adaptif Liderlik | 3 | 0 | 3 | 8 |
CPSY 545 | Montessori Eğitimi | 3 | 0 | 3 | 8 |
eki@ihu.edu.tr