Giderek dijitalleşen dünyada iletişim artık tüm sektörlerin ve kurumların merkeze aldığı bir konumdadır. Yeni medya araçlarının yaygınlaşması, toplumları bir yandan çeşitli yönlerden dönüştürmekte ve de değişime zorlamaktadır. Bu durum biryandan çeşitli sektörel beklentileri yaratırken diğer yandan tüm iş alanlarını iletişimsel birtakım gereksinimlere ihtiyaç duyar hale getirmektedir. Bu bilinçle İbn Haldun Üniversitesi, Yeni Medya ve İletişim Doktora Programı, sektörel beklentileri, gereksinimleri karşılamak ve alanın ihtiyaç duyacağı akademisyen ihtiyacını karşılamak amacıyla Yeni Medya ve İletişim alanına ilişkin teorik bilgileri pratik uygulamalar ile sunmaktadır. Program kapsamında kayıt yaptıran öğrenciler iki yıl boyunca doktora seviyesinde teorik ve pratik derslerini tamamlayarak doktora tez yazım sürecine dahil olmaktadır.
Yeni Medya ve İletişim (İngilizce) Doktora Programı kontenjanı 10'dur.
Gerekli şartları sağlamaları halinde;
%100 Öğrenim Ücreti Muafiyeti sağlanan bu öğrencilerimizden;
Program, dil şartını sağlayamayan adaylara bilimsel değerlendirme sınavları sonucunda programa kabul almaları halinde hazırlık programı imkânı sunmakla birlikte, bu sayı 1 öğrenci ile sınırlıdır.
Hazırlık programı süresince nakdi burs verilmez.
Önemli Not: Yukarıda verilen bilgiler 2024-2025 Akademik Yılı kabulleri için geçerli olup bütçe ve kontenjanlar ile sınırlıdır. İlgili kontenjanlara girişte adayların bilimsel değerlendirme sınavları sıralaması esas alınacaktır. Muafiyet, nakdi burslar ve öğretim asistanlığı hakkında detaylı bilgiler ve şartlar için ilgili sayfaları ziyaret ediniz.
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Karanfiloğlu
Programımızda meydanın tarihsel gelişimi içerisinde ortaya konulmuş teorik arka planla birlikte güncel medya ve iletişim teorileri, iletişim alanı için gerekli olan araştırma prensipleri, metodolojisi, dijital iletişim, kültür ve toplum gibi konular ve sektörel gereksinim ve beklentileri karşılayacak olan pratik uygulamalar yer almaktadır. Program dili İngilizcedir. Doktora seviyesinde devam edecek öğrencilerimizin program sonrasında kazanacakları bilgi ve beceri alanları şu şekildedir:
Yeni Medya ve İletişim Doktora programı herkese açıktır, ancak genel olarak şu kişilere hitap etmektedir:
İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ YENİ MEDYA VE İLETİŞİM (İNGİLİZCE) DOKTORA PROGRAMI DERS PLANI |
|||||
YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL ALAN ÖĞRENCİLER İÇİN | |||||
I. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 601 | Advanced Reading and Methodology in Communication Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 603 | Media and Communication Theories | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 12 | 32 | |||
II. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 600 | Seminar | 3 | 0 | 0 | 5 |
NMC 602 | Digital Communication, Culture and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 604 | Theoritical Perspectives in New Media Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 606 | Political Economy of Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 12 | 37 | |||
III. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 697 | PhD Qualifying Exam | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam Kredi | 0 | 30 | |||
IV. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 698 | PhD Thesis Proposal | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam Kredi | 0 | 30 | |||
III. Yıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 699 | PhD Thesis | 0 | 0 | 0 | 60 |
Toplam Kredi | 0 | 60 | |||
IV. Yıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 699 | PhD Thesis | 0 | 0 | 0 | 60 |
Toplam Kredi | 0 | 60 | |||
Genel Toplam Kredi | 24 | 249 | |||
ZORUNLU DERSLER | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 600 | Seminar | 3 | 0 | 0 | 5 |
NMC 601 | Advanced Reading and Methodology in Communication Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 602 | Digital Communication, Culture and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 603 | Media and Communication Theories | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 604 | Theoritical Perspectives in New Media Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 606 | Political Economy of Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 611 | Advanced Digital Journalism Production | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 612 | Barriers in International Marketing | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 613 | Behaviour and Social Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 614 | Citizen Journalism via Blogs, Vlogs and Podcasts | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 615 | Corporate Culture and Brand Management | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 616 | Creative Marketing Communication Strategies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 617 | Digital Content Strategies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 618 | Digital Diplomacy | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 619 | Ethics, Public Policy, and Technological Change | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 620 | Funding Journalism in the 21st Century | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 621 | Global Public Relations | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 622 | Information Communication Technologies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 623 | Integrated Marketing Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 624 | International News in the Digital Age | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 625 | New Marketing Trends | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 626 | New Media and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 627 | Perception Management and Manipulation | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 628 | Policy and Politics in New Media Environments | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 629 | Political Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 630 | Public Diplomacy | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 631 | Reporting Wars, Conflict and Peace in the Digital Age | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 632 | Social Media, Politics and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 633 | User Experience in Digital Marketing | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 634 | Visual Communication Researches | 3 | 0 | 3 | 8 |
İBN HALDUN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ YENİ MEDYA VE İLETİŞİM (İNGİLİZCE) DOKTORA PROGRAMI DERS PLANI |
|||||
LİSANS DERECESİYLE KABUL ALAN ÖĞRENCİLER İÇİN | |||||
I. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 501 | Research Methods in New Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 503 | History and Trends in Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 12 | 32 | |||
II. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 502 | Digital Media and Cultural Exchange | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 504 | New Media and Social Issues | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 12 | 32 | |||
III. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 601 | Advanced Reading and Methodology in Communication Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 603 | Media and Communication Theories | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC…/ | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC…/ | Departmental/General Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Toplam Kredi | 12 | 32 | |||
IV. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 600 | Seminar | 3 | 0 | 0 | 5 |
NMC 602 | Digital Communication, Culture and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 604 | Theoritical Perspectives in New Media Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 606 | Political Economy of Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC… | Departmental Elective | 3 | 0 | 3 | 8 |
Toplam Kredi | 12 | 37 | |||
V. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 697 | PhD Qualifying Exam | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam Kredi | 0 | 30 | |||
VI. Yarıyıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 698 | PhD Thesis Proposal | 0 | 0 | 0 | 30 |
Toplam Kredi | 0 | 30 | |||
IV. Yıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 699 | PhD Thesis | 0 | 0 | 0 | 60 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 0 | 60 | |||
V. Yıl | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 699 | PhD Thesis | 0 | 0 | 0 | 60 |
Language Courses | |||||
Toplam Kredi | 0 | 60 | |||
Genel Toplam Kredi | 48 | 313 | |||
ZORUNLU DERSLER | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 501 | Research Methods in New Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 502 | Digital Media and Cultural Exchange | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 503 | History and Trends in Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 504 | New Media and Social Issues | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 600 | Seminar | 3 | 0 | 0 | 5 |
NMC 601 | Advanced Reading and Methodology in Communication Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 602 | Digital Communication, Culture and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 603 | Media and Communication Theories | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 604 | Theoritical Perspectives in New Media Studies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 606 | Political Economy of Digital Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
PROGRAM SEÇMELİ DERSLER | |||||
Ders Kodu | Ders Adı | Saatler | Kredi | AKTS | |
Teori | Uygulama | ||||
NMC 611 | Advanced Digital Journalism Production | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 612 | Barriers in International Marketing | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 613 | Behaviour and Social Media | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 614 | Citizen Journalism via Blogs, Vlogs and Podcasts | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 615 | Corporate Culture and Brand Management | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 616 | Creative Marketing Communication Strategies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 617 | Digital Content Strategies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 618 | Digital Diplomacy | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 619 | Ethics, Public Policy, and Technological Change | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 620 | Funding Journalism in the 21st Century | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 621 | Global Public Relations | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 622 | Information Communication Technologies | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 623 | Integrated Marketing Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 624 | International News in the Digital Age | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 625 | New Marketing Trends | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 626 | New Media and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 627 | Perception Management and Manipulation | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 628 | Policy and Politics in New Media Environments | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 629 | Political Communication | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 630 | Public Diplomacy | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 631 | Reporting Wars, Conflict and Peace in the Digital Age | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 632 | Social Media, Politics and Society | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 633 | User Experience in Digital Marketing | 3 | 0 | 3 | 8 |
NMC 634 | Visual Communication Researches | 3 | 0 | 3 | 8 |
İnternet tabanlı araştırmalar genellikle anketler, görüşmeler, katılımcı-gözlem, gözlem, metin analizi, izleyici araştırması ve içerik analizi gibi sosyal bilimler ve beşeri bilimlerden standart yöntemlerle yapılır. Bu ders, aksine, internet ve yeni medyanın kendine has özelliklerine yönelen kavramsal soruları ele alır ve onu yönteme uygular. “Hangi yöntemlerin dijitalleşmek yerine dijital olarak doğduğu söylenebilir?”, “Çevrimiçi araçlar bilgileri nasıl analiz etmektedir?” gibi sorulara cevap aranacaktır. Ders, öğrencileri dijital yöntemler kullanarak internet, medya ve sosyal araştırmalar konusunda eğitir.
Bu ders, dijital iletişim teknolojileriyle desteklenen kültürel üretim ve karşılıklı kültürel alışverişinin sosyal ve kültürel etkilerini araştırır. Dersta, katılımcı ve düzenleyici uygulamalar bağlamında geniş bir dijital medya yelpazesini ele alınacaktır. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, hayran kültürü, etkileşim teorileri, açık erişim, dijital haklar yönetimi, dijital telif hakkı ve kültürel değişime katılımın meşruiyetine ilişkin çatışmalar ele alınacak konular arasında bulunmaktadır.
Bu dersin temel amacı, internet ve yeni medyanın tarihini ele alarak dijital kültür hakkında bir fikir vermek ve dijital medyanın trendlerine odaklanmaktır. Bu şekilde dijital medyanın toplum ve kültür üzerindeki etkisi hakkında genel bakış oluşturulması planlanmaktadır. Ders, dijital medya trendleri bağlamında ortaya çıkan bazı konuların nasıl gelişmekte olduğu hakkında eleştirel düşünmeyi teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Bu derste anaakım medyadan birçok yönde ayrışan ve daha farklı bir kitleselleşme pratiği sunan yeni medyanın, günümüz toplumsal konularına etkisi üzerinde durulmaktadır. Dijital medya ve toplumun iç içe geçmesi sosyolojik bir perspektiften incelenecektir. Dijital medyadaki gelişmeler cinsiyet, ırk, özel hayatın gizliliği, gözetleme, kamuoyu, toplumsal hareketler gibi bir dizi sosyal konu açısından düşünecek ve tartışılacaktır.
Derste İletişim Çalışmaları ve Yeni Medya alanlarındaki teori ve uygulamaların geniş bir incelemesi gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin makale yazım çalışmaları yürüteceği derste devam zorunluluğu bulunmaktadır ve devama göre Geçti/Kaldı notu verilecektir.
Bu derste iletişim araştırmaları için gerekli metodolojik temelleri ve araçları ileri düzeyde incelenecektir. Ders kapsamında nicel, nitel, eleştirel kültürel çalışmalar gibi çeşitli araştırma yöntemlerine ilişkin tartışmalar ve bilimsel etiğin temel ilkeleri üzerinde durulmaktadır. Araştırma problemlerinin saptanması, hipotez ve araştırma sorusu geliştirme, bağımsız ve bağımlı değişken belirleme, araştırmaların geçerlilik ve güvenilirlik denetimini yapma ve araştırma projesi tasarlama gibi aşamaların anlaşılması hedeflenmektedir.
Bu ders, internet ve dijital iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ve yaygın kullanımına bağlı olarak, kültürel ve toplumsal olanın nasıl dönüştüğünü anlamaya odaklanmaktadır. Sözkonusu dönüşüm, bireysel, kurumsal ve toplumsal düzeydeki iletişim pratiklerinin yanı sıra, diploma programının doğrudan ilişkili olduğu gazetecilik sektörünü ve geleneksel gazetecilik pratiklerini de kapsar. Dijital kültür, gazetecilik pratiklerinin gerçekleştirildiği aracı, sahiplik yapısını, içeriği ve izleyici ile ilişkiyi radikal olarak dönüştürmüştür. Bu ders kapsamında, dijital kültür toplumsal ve iletişimsel pratiklerde neden olduğu dönüşüm üzerinden ele alınarak detaylandırılacaktır.
Bu derste ekonomi politik ve kültürel çalışmalar bağlamı içerisinde geliştirilen medya ve iletişim kuramları üzerinde durulmaktadır. İdeoloji analizi, ekonomi-politik analiz, söylem analizi, alımlama analizi, metin okumaları bu kapsamda değerlendirilebilir.
Ders, yeni medyanın çağdaş toplumdaki rolüne dair farklı anlayışlar sunan ve eleştirel analizine yönelen temel teorik yaklaşımları ve tartışmaları tanıtmaktadır. Derste yeni medyanın bazı önemli yönlerine, işlevlerine ve kullanımlarına odaklanan analitik bakış açısı ile yeni medyayı daha geniş bir teknolojik perspektife, kültür ve sosyal değişimle ilişkisi içine yerleştiren tarihsel bakış açısı birleştirilir.
Bu derste dijital medya yapılarını, dijital medya ile politika yapıcılar, medya şirketleri ve uluslararası küresel organizasyonlar gibi kuruluşlar arasındaki ilişkiyi eleştirel olarak analiz etmek için temel yeterlilikler ve yaklaşımlar sağlamaktadır. Ders, dijital medya ve kültür endüstrileri analizinin ekonomi-politik geleneğine, bunların küreselleşme, ticarileşme, tarafsızlık vb. eleştirilerine dayanmaktadır.
Seçmeli Dersler
Derste dijital gazetecilik döneminde gazeteciliğin üretildiği yeni formatlar üzerinde derinlemesine durulmaktadır. Dijital gazeteciliğin bilgi paylaşımının ötesinde anlam üretimine yönelik sahip olduğu işlevler yüksek etkileşimli yazar-okuyucu ilişkisi durumu gözetilerek incelenecektir. Dijital medya ortamının ve habercinin yeni ilişkisinin dinamik çerçevesi ders boyunca ortaya konulacaktır. Bu ders kapsamında yeni medya ortamında siyaset ve ekonomi haberciliği, spor haberciliği, magazin haberciliği, araştırmacı gazetecilik, sağlık haberciliği, adli habercilik ve yorumcu habercilik gibi çok çeşitli modüllere yer verilecektir.
Uluslararası pazarlama iletişimi faaliyetlerinde dil, kültür ve pazarın yapısı gibi bir dizi farklı engel bulunmaktadır. Bu derste ürün ya da hizmetlerin başarılı uluslararası pazarlamasının önündeki temel engeller açıklanacaktır. Uluslararası hizmet pazarlaması için tarife ve tarife dışı engellerin yönetimsel etkilerini araştırır. Öğrenciler ders boyunca uluslararası pazarlama iletişimi önündeki en yaygın engelleri ve bunların üstesinden gelebilecek potansiyel stratejileri inceleyeceklerdir.
Bu ders, kişilerarası dinamiklere vurgu yaparak sosyal medya üzerine ileri düzey araştırmalara odaklanacaktır. Derste davranış ve sosyal medyayla ilgili psikoloji ve iletişimden temel teoriler üzerinde durulacaktır. Öğrenciler derste sosyal medya alanından birincil yöntemlerden birini kullanan bir araştırma projesi geliştireceklerdir.
Bu derste internet tabanlı vatandaş gazeteciliğinin kapsamını ele alınacaktır. Dijital medyanın bir gazeteciye mesleki anlamda kazandırabileceği unsurların anlaşılması hedeflenmektedir. Ayrıca blogların, vlog'ların ve podcast'ların işlev ve sınırlılıkları ile bunların nasıl kurulacağı üzerinde durulacaktır.
Bu derste kurum kültürü ve marka yönetimi ayrıntılı olarak incelenecektir. Kurum kültürünü etkileyen faktörler ele alınacak ve farklı kurum kültürleri örnekleri hakkında tartışmalar yapılacaktır. Kurum kültürü ve marka yönetimine ilişkili temel kavramlar, kurum kültürü uygulamaları, marka konumlandırma çalışmaları, marka yönetimine dayalı uygulamalar ve örnek çalışmalar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Bu derste öğrenciler yaratıc pazarlama iletişimi stratejilerinin formüle edilmesiyle ilgili çerçeve ve süreçleri hem öğrenecek hem de yapısını bozup yeniden şekillendireceklerdir. Pazarlama iletişimi yöneticilerinin rolünü tanımlayarak, strateji planlama araçlarını keşfedecek olan öğrenciler ders süresince pazar araştırmasından, rakipleri analizine ve tüketici profili oluşturmaya kadar çeşitli beceriler kazanacaklar.
Bu derste öğrencilerin dijital içeriklerin oluşturulmasında dikkat edilmesi gereken başat adımların tartışılması ve bu içeriklerin hem akademik hem de pratik artalanlarının derinlemesine öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Bu ders, diplomatik bakış açıları ve konuları için en son eğilimleri tartışmaktadır ve 21. Yüzyıl diplomatik ortamında başarılı olmak için yeni nesil diplomatik liderlerin nasıl ortaya çıktığını anlamayı amaçlar. Dijital Diplomasiyi oluşturan ana alanlara ilişkin anlayışlarını tanıtarak öğrencilere rekabet avantajı ve sanal ortamlarda etkin bir şekilde gezinmek için gerekli temelleri öğretmektedir.
Derste bilgisayar teknolojisi ve dijital platformlardaki gelişmeler etik, kamu politikası ve sosyal bilim perspektiflerinden ele alınmaktadır. Ders dört ana üniteden oluşmaktadır: algoritmik karar verme ve önyargı; veri gizliliği ve sivil özgürlükler; yapay zeka ve otonom sistemler; özel bilgi işlem platformlarının gücü. Her ünitede teknolojik gelişmelerin getirdiği vaatleri, tehlikeler, haklar ve sorumlulukları dikkate alınmaktadır.
Derste, halkın bilgilendirilmesinde ve demokratik süreçlerin sürdürülmesinde hayati bir rol oynayan haber medyasının küresel ekonomik krizlerden nasıl etkilenmekte olduğu ortaya konacatır. Gazeteciliğin, gelişen teknolojiler ve değişen sosyal eğilimlerin geleneksel iş modellerini ve uygulamalarını bozarak yarattığı finansal kriz karşısındaki refleksleri incelenecektir. Ders boyunca, 21. Yüzyılda gazeteciliğe finansman sağlamak için farkına varılması gereken zorluklar üzerinde durulacak ve aynı zamanda dijital platformlara geçiş yaparken haber endüstrisini ayakta tutabilecek iş modelleri ve stratejilere kapsamlı bir bakış sunulacaktır.
Ders kapsamında küresel bir çevrede halkla ilişkilerin rolü, işlevi ve etkisi üzerinde durulacaktır. Konular arasında küresel eğilimler, çok kültürlü iletişimin bilgi ve becerileri, uluslar içindeki çoklu kültürler ve çeşitlilikler, ulusal medya yapıları ve kamu politikası, halkla ilişkilerde uluslararası yasal ve etik kodlar yer almaktadır. Küresel vaka çalışmalarına yer verilecek olan derste stratejik ve yaratıcı iletişim planları üzerinde de durulacaktır.
Derste, bilgi ve iletişim ile ilgili sorunların giderilmesinde teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması ve yönetilmesi için gerekli bilgi ve beceriler üzerinde durulmaktadır. Bilgi ve İletişim Teknolojilerine dair iki ana yol takip edilmektedir. Bilişim teknolojilerinin ticarileştirilmesi: Ekonomik büyümeyi sağlamak için kolaylaştırıcı bir araç olarak bilişim teknolojilerine odaklanır. Teknoloji Yönetimi: İstikrarlı bir çalışma ortamı sağlamak için teknolojiyi kullanmaya odaklanır.
Parçaları arasında organik bir bağ kurulmayan pazarlama iletişimi hedef kitlenin kafasını karıştırır ve bir markanın neyi temsil ettiğini ve neden satın alınması gerektiğini bilmeyi zorlaştırır. Derste bütünleşik pazarlama iletişiminin, rakiplerden farklılaşmak, müşterileri çekmek ve elde tutmak için ne tür ayrıcalıklar ürettiği üzerinde durulmaktadır. Ders boyunca bütünleşik pazarlama iletişiminin önündeki engellerin nasıl belirleneceğini ve üstesinden gelineceği; pazarlama stratejinizi bütünleşik bir yaklaşıma taşımak için marka hikayesinin nasıl kullanılcağı gib konular üzerinde durulacaktır.
Ders kapsamında, günümüzde gazeteciliğin gelenek ve değerleriyle bağlantılı ve teknoloji kullanımlarıyla desteklenen genel algıların (kültürel, psikolojik, coğrafi) uluslararası haberleri nasıl şekillendirdiği incelenmektedir. Derste küresel ölçekli haber medyası tarafından kabul edilen "Uluslararası haberler" kategorisinin hibrit yapısı analiz edilecek ve "uluslararası haber" kavramını oluşturan ortodoks gazetecilik, dijital medya, sivil irade ve kamuoyu gibi iç içe geçmiş unsurlar tartışılacaktır.
Küreselleşme ve pazarların birbirine yakınlaşmasından kaynaklanan değişiklikler sebebiyle markaların farklı bir dizi düşünce ve eylem belirleyerek hayatta kalmaya ve yeni ortamlara uyum sağlamaya çabaladıkları görülmektedir. Bu derste dijital dönüşümün güçlü bir şekilde işaret ettiği yeni işletme senaryolarını karakterize eden başlıca pazar ve tüketici trendleri incelenecektir. Dersin amacı öğrencilere pazarlamanın aldığı yönü anlatmak ve ekonomik, sosyal, teknolojik, çevresel ve kültürel alanlardaki gelişmelere etkin bir şekilde yanıt verme becerisi kazandırmaktır.
Bu ders öğrencilere yeni medya ve yeni medya teknolojilerinin toplumu nasıl etkilediği hakkında genel bir bakış sunar. Medyanın kitle iletişim araçlarından yeni bilgi toplumundaki kilit oyunculara evrimini izleyen bu ders, öğrencilere yeni medyanın politik, ekonomik ve sosyal değişim yaratma yeteneğini eleştirel olarak değerlendirebilecekleri temel iletişim kavramlarını tanıtacaktır. Öğrenciler medya sahipliği ve kontrolü, medya ve demokrasi, medya ve kimlik ve medya yönetişimi ile ilgili temel iletişim teorilerini inceleyeceklerdir.
Bu derste öncelikle internet ortamındaki algı yönetimi ve manipülasyon eylemlerinin örnekleri incelenecek, daha sonra örnek olaylar üzerinden hareket edilerek veri toplama, analiz ve yorumlama çalışmaları yapılacaktır.
Politika yapıcılar ve siyasi uygulayıcılar dijital medyayı çevreleyen çok çeşitli konuları dikkate almaktadırlar. Derste bu konular iki ana başlıkta incelenmektedir: 1.) Dijital medyanın politik bağlamda uygulanması, 2.) Dijital medya ile ilgili haberlerde ortaya çıkan konular.
Bu derste, kamu iletişim ilkeleri ve siyasi kampanyaların belirli ihtiyaç ve hedeflerine uygulama becerileri aktarılmaktadır. Ders, medya ilişkilerinin siyasetteki rolü, televizyonun siyasi söylem üzerindeki etkisi, siyasi mesaj geliştirme, siyasi reklamcılık, siyasi iknada etik ve siyasi iletişimin demokratik kurumlarımız üzerindeki etkisi dahil olmak üzere başlıca siyasi iletişim unsurlarını araştırır.
Bu ders kamu diplomasisinin dijital dönemde aldığı yeni formu çeşitli kuramsal bakışlarla ve küresel düzeyde örneklerle derinlemesine tartışmayı ve irdelemeyi hedeflemektedir. Derste kamu diplomasisi kavramının çeşitli tarihler ve coğrafyalardaki uygulamaları günümüzdeki yeni pratikleri ile karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir.
Derste çağdaş savaş ve çatışma haberlerinde yer alan sorunları ve engelleri keşfetmek için tarih, teori ve pratik bir araya getirilmaktedir. Risk yönetiminin modern savaş muhabirliğinin merkezi haline gelmesi ile savaş gazetecilerinin çalışma pratiklerinde ve günlük rutinlerinde meydana gelen radikal değişiklikler inceleniyor. Ders kapsamında bireysel muhabirlerin ve haber kuruluşlarının savaş, çatışma ve barış haberlerini çeşitli kişisel, profesyonel ve kurumsal riskleri gözeterek nasıl organize ettiklerinin anlaşılması hedeflenmektedir.
Bu derste yeni medya, siyaset ve toplum arasındaki ilişki hakkındaki geniş bir perspektif sunulmaktadır. Yeni medyanın siyaset ve toplum üzerindeki etkisi ve bu ilişkinin toplumsal süreçlere nasıl yansıdığı üzerinde durulacaktır. Propaganda, ahlaki panik, medya ve hafıza, sahte haberler gibi ana temalar göz önünde bulundurularak, yeni medyaya ve demokratik siyaset üzerindeki etkileri tartışılacaktır.
Bu derste dijital pazarlamada kullanıcı deneyiminin nasıl incelenmesi gerektiğini üzerinde durulacaktur. Öğrencilere kullanıcı deneyimini geliştiren uygulamaları yorumlama ve kullanabilme becerilerinin kazandırılması amaçlamaktadır.
Ders boyunca toplumsal anlamda iletişim açısından önemli bir yer tutan film, kitap, marka ya da sanat yapıtları gibi öğeler görsel iletişim açısından analiz edilecektir.
mcom@ihu.edu.tr